פורק מים חשמלי מהווה מרכיב פשוט אך חשוב למערכת אוויר דחוס. מאחר והאוויר כולל לחות אשר נדחסת והופכת למים, קיים צורך להיפטר מהמשקעים והנוזלים אשר זורמים בצנרת ומגיעים לנק' קצה נמוכות.
הדרך החכמה ביותר לאפשר פריקה כזו היא על ידי פורק מים ללא אובדן אוויר.
הפורק חש את מפלס המים על ידי חיישן פנימי ומנקז אותם בלבד ללא צורך בפריקה של אוויר דחוס. הפורק מגיע כמכלול ומותקן בנקודות הקריטיות של מערכת האוויר והצנרת המפעלית.
על ידי שילוב של מנקז חכם במערכת האוויר ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה בהשוואה לטכנולוגיות אחרות המאבדות אוויר בזמן פריקת הנוזלים והמשקעים.
מפרט
- טמפרטורת עבודה – 1-60 מעלות צלסיוס
- חיבור כניסה - 2xG1/2
- חיבור יציאה - G1/2
- זרימת אוויר מקסימלית במדחס – 30 קוב לדקה
- זרימת אוויר מקסימלית במייבש – 60 קוב דקה
- זרימת אוויר מקסימלית בפילטר – 300 קוב דקה
- לחץ עבודה – 0.8-16 באר
- משקל – 2 ק"ג
- מתח – 220 וולט
- מבנה המוצר – גוף אלומיניום מצופה נגד קורוזיה
יתרונות המוצר
- תכנון קומפקטי ויעיל תוך מתן ביצועים טכניים ללא פשרות.
- מאפשר פריקה של מים ללא אוויר דחוס לחיסכון מקסימאלי באנרגיה
- רכיבים מהשורה הראשונה לתוצאות טובות תחת תנאי אקלים שונים ותנאי סביבה קשים.
- פעילות אמינה ובטוחה.
- התקנה פשוטה וקלה.
- כולל רשת סינון להסרת משקעים.
- כולל ברז ניתוק לשירות.
- גישה קלה ונוח לכל חלקי המנקז.
- רכיבים אלקטרוניים עמידים במיוחד.
- כולל חיישן גובה מפלס מים פנימי לשליטה במפלס המים.
התייעלות אנרגטית
אופן פעולת המנקז הינה פריקה של מים כתוצאה מלחץ אוויר שנפרק בעת פתיחת הברז החשמלי. עם זאת, על ידי שימוש בחיישן פנימי חכם, המנקז יודע לנתר את מפלס המים בחלל הפנימי שלו. כאשר מפלס המים מגיע לגובה העליון של החיישן, הכרטיס האלקטרוני שולח פקודה לברז החשמלי להיפתח ובכך מאפשר ללחץ האוויר הקיים בחלל הפנימי לדחוף את המים החוצה. המים נפרקים החוצה בצורה מבוקרת עם זרימה יציבה וקבועה וכאשר מגיעים לגובה התחתון של החיישן, הכרטיס האלקטרוני שולח פקודה לברז החשמלי להיסגר ולמנוע מעבר נוסף של מים.
אופן פעולה זה מאפשר מצד אחר להיפתר ממשקעים שנצברו במערכת האוויר אך לחסום את דרך המעבר לפני שמפלס המים עצמו הגיע אל פתח הברז ובכך המים יוצרים למעשה אטימה אשר מונעת מהאוויר הדחוס לזלוג. המשמעות הישירה של פריקה ללא אובדן אוויר היא חיסכון של אלפי שקלים באנרגיית אוויר.